Vaadates tulevikku
Ehitushangete platvorm
Sirkel&Mall töötab EAS arendusosaku toel uue projektiga, mille eesmärgiks on uue ehitushangete platvormi loomine.
Toetuse summa on 35 000 € ja omaosalus 15 000 €.
Projekt algas 31.07.2021 ja lõppeb 30.04.2022.
Arendusosaku projekti toetatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Eesmärgid
Projekti eesmärk ja oodatav tulemus
Eesmärgiks on luua digitaalne lahendus ehitussektori osapoolte vahetumaks koostööks, mis aitaks efektiivistada projekti ehitusmaksumuse teadasaamist, lihtsustades projektipõhiselt ehitustööde ja materjalide hankimist.
Projekti tulemusel valmib nn minimaalne töötav toode, mille funktsionaalsus on testitud ja valideeritud koos potentsiaalsete tulevaste klientide ja kasutajatega.
TAUST
Kuidas me seda projekti teeme?
Antud arenguosaku projekti I etapis keskendume killustunud, ebatõhusate ja iganenud ehituse projektipõhiste tarneahelate probleemi lahendamisele ja leevendamisele esialgu põhiasjalikult ehituse peatöövõtja vaatest.
Lihtsustatud ahenduse väljatöötamisel lähtume kolmest suuremast kontseptsioonist ja nendega seotud põhimõtetest:
1) Projektipõhiste ehitustööde ja sellega seotud hankeprotsesside teabe standardiseerimine, digitaliseerimine, automatiseerimine;
2) Ehitusinfo mudelid, modelleerimine ja haldamine (BIM);
3) Platvormimajanduse tänased põhimõtted.
TAUST
Põhilised probleemid, mida projekt aitab lahendada:
1. Killustunud koostöö ehituse tarneahelas.
– Viime oma lahendusega vahetumalt kokku projekteerija (ja tema loodud projekti, ideaalis BIM kujul), ehituse peatöövõtja (tema ehituse ettevalmistuse tegevused) ja alltöövõtjad (ehitustöö teostajad) – (pool-) automatiseerime antud töövoo. Visioonina oleme aga selleks projekti ühendavaks lepinguliseks (ja tehniliseks) lüliks. Suudaksime seejärel mh ka päevast 1 projekteerida hinda, jõudes projekt-dokumentatsiooni valmimise hetkel omakorda alltöövõtjatega valideeritud hinnaindikatsioonini.
2. Keerukus sobivate koostööpartnerite leidmisel.
– Esialgu võimaldades teha hinnapäringute jagamiseks nn päringulinke meie keskkonda või jagades neid meie keskkonnast otse nt e-mail peale. Tulevikus on aga meie lahendus planeeritud töötama platvormina, kus peatöövõtjad ja alltöövõtjad saaksid juba vahetult kokku.
3. Sagedased töömahtude ja -ülesannete vaidlused.;
– Loodavas lahenduses oleks hangitavad töölõigud / hinnapäringu mugavalt sisestatavad ja selgelt piiritletud ning omakorda ka alltöövõtjatele mugavalt kättesaadavad. Pakkumused ise oleksid mugavalt võrreldavad. Selleks rakendame klassifikaatorite kaasabil struktureeritavaid tabeleid ja sisendina toetaksime edaspidi ka Excel importi ning BIM mudeleid ka otse.
4. Praegune hinnapäringute teostamise protsess on aeganõudev ja vigaderohke
– Uue platvormi abil saavad peatöövõtjad projekti töid ja hinnapäringuid hallata keskses süsteemis. Alltöövõtjad saavad oakkumusi esitada samasse süsteemi mugavalt, selgelt ning kogu protsess ise on ülevaatlik.
Soovid projektis osaleda või rohkem teada?
Võta julgelt ühendust!
Madis Avi
madis.avi@sma.ee
Laki 5, Tallinn